İZMİR (İGFA) – Türk besin eserlerinin ABD’ye ihracatı 5 yıllık periyotta 800 milyon dolardan 1,5 milyar dolar düzeyine çıkarken, TURQUALITY Projesi kapsamında Ege İhracatçı Birlikleri’nin Türkiye’de ağırladığı Amerika Aşçılar Federasyonu geçmiş dönem Başkanı Thomas Macrina, TURQUALITY Projesiyle Türk besin eserleriyle tanıştıktan sonra menülerinde Türk besin eserlerini daha fazla kullanmaya başladığını lisana getirdi.
Levrek, zeytinyağı, kuru incir en çok kullandığım lezzetler” diyen Macrina, “Türk eserlerinin lezzeti ve tazeliği çok âlâ. Türk zeytinyağını öbür ülkelerin zeytinyağlarından ayırt edecek pozisyona geldim. Türk kuzusu dünyada tartışmasız 1 numara. Türkiye’deki kuzu etinin lezzeti dünyanın hiçbir yerinde yok. TURQUALITY Projesiyle kurduğumuz güçlü bağlar Türk ihraç eserlerinin ABD pazarında daha güçlü temsilini beraberinde getirecek. Çok yakında birinci zeytinyağı siparişimizi vereceğiz. Türk markalı zeytinyağları ABD’ye gidecek. Zeytinyağlarını kuru meyve barları takip edecek. Zeytinyağı ve kuru meyve barları başka Türk besin eserlerine öncülük yapacak. Öbür besin eserlerinin ABD’ye gitmesi daha süratli yol alacak” dedi.
Chef Hall of Fame Üyesi ve US Foods Üst Seviye Yöneticisi Anthony M. Rizzo, ABD’de restoranların, otellerin, marketlerin yeni ve kaliteli eserleri ürün gamlarına almak istediklerini, Türkiye’den daha evvel gelen numunelerden talep yarattıklarını, son Türkiye ziyaretlerinin Türkiye’den yeni eserlerin ABD pazarına girmesini sağlayacağının altını çizdi.
“Türkiye’deki insanların üretimdeki marifetleri bizim ABD pazarında işimizi kolaylaştırıyor” halinde konuşan Rizzo şöyle devam etti: “Kaliteli üretim yapan bir tedarikçi bizim işimizi kolaylaştırıyor. Türk üreticilerinin hijyen ve sürdürülebilirliği ciddiye almaları ABD pazarında Türk besin eserlerinin daha fazla temsilini sağlayacak. Türk besin bölümünün ABD pazarında ihracat hacmini 5 milyar dolara çıkarma gayesi son derece gerçekçi.”
UÇAK: “ŞEFLERLE KURDUĞUMUZ GÜÇLÜ BAĞLAR İHRACAT SAYILARIMIZA YANSIMAYA BAŞLADI”
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lider Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Lideri Hayrettin Uçak, ABD pazarında Türk besin eserlerinin pozisyonunu güçlendiren TURQUALITY Projesi kapsamında 5 yıllık periyotta Amerikalı şefler, satın almacılar, üniversitelerle güçlü bağlar kurduklarını önümüzdeki yıllarda bu kurulan bağların ihracat sayılarına olumlu yansımalarının görüleceğini vurguladı.
ABD VE JAPONYA’DAKİ FUARLARDA AMERİKALI ŞEFLERLE ORTAK HAREKET EDİLECEK
Ege Bölgesi’nin meyve zerzevat mamulleri, kuru meyveler, zeytin ve zeytinyağı, su eserleri ve hayvansal mamuller, odundışı orman eserleri, hububat bakliyat ve yağlı tohumlar başta olmak üzere besin eserleri üretim ve ihracatında Türkiye’de önder pozisyonda olduğunun altını çizen Uçak, “Türkiye geneli ABD’ye besin ihracatımız 2018 yılında 708 milyon dolar iken 2023 yılı sonunda 1 milyar 712 milyon dolara ulaştı. 2024 yılı sonunda 2 milyar dolara ulaşmayı hedefliyoruz. TURQUALITY Projemizin sonunda 5 milyar dolara yükselmek için büyük adımlar atıyoruz. Bu seyahatte Amerikalı şeflerin bizimle hareket etmesi çok değerli. Projemize verdikleri takviye için teşekkür ediyoruz. Önümüzdeki periyotta ABD’de yapacağımız tüm aktiflikleri birlikte yapacağımız üzere, 2025 yılı Mart ayında Japonya’da Türkiye Ulusal İştirak Tertibini yapacağımız Foodex Japan Fuarı’nda da birlikte olacağız” biçiminde konuştu.